Dalai Lama en Leh - Reisverslag uit Leh, India van baobabunitedladakh - WaarBenJij.nu Dalai Lama en Leh - Reisverslag uit Leh, India van baobabunitedladakh - WaarBenJij.nu

Dalai Lama en Leh

Door: Roel

30 Juli 2007 | India, Leh

Na twee zware reisdagen aangekomen in Leh. De afstand Manali naar Leh is ongeveer 450 kilometer. In totaal hebben we er 30 uur over gedaan. De rit was prachtig, maar slopend. De overnachting in Sarchu was best koud.

Verder zijn we over de 1 na hoogste pas ter wereld gekomen. 5328 meter hoog. Wat een uitzicht!

Leh is echt een relaxed plekje. Hier gaan we het zeker leuk hebben. Warmer dan we gedacht hadden. Overdag toch een graadje of 30.

Maar nu komt het. Gisteren waren we bij een klooster. Daar hoorden we dat Dalai Lama vandaag zou aankomen in Leh. Eerst een dag rusten, en daarna gaat hij hier in de omgeving wat dorpjes bezoeken.
Hij zou rond 06:30 aankomen. Uiteraard stonden we met z'n allen langs de weg. Het leek wel of heel Leh en omgeving wat uitgelopen, wat een mensen. Heel veel in traditionele kleding. Echt geweldig om mee te maken. Na ongeveer een half uurtje wachten kwam hij dan eindelijk voorbij. Mooi om te zien hoe de bevolking er op reageert. Voor ons als groep natuurlijk super dat we hem toch nog gezien hebben. We gaan zelfs nog proberen te regelen of we hem morgen kunnen bezoeken. De kans is klein, maar niet geschoten is altijd mis.

Foto's volgen later. Internet is niet zo best hier.

Groeten uit Leh,

Roel

• 31 Juli 2007 - 07:38

Jannie:

Dat was dus een pittige en deels koude reis (het skiondergoed mag wel mee), maar zo'n uitzicht op 5328 meter vergoed heel erg veel. Daar doe je het voor.
    Wat een belevenis om de Dalai Lama te kunnen zien. Kunnen jullie hem niet vragen of hij wat langer in Leh blijft tot de volgende groep, waar ik deel vanuit maak, in Leh aankomt? Het zou echt super zijn als jullie ook nog een ontmoeting kunnen regelen.

Ben benieuwd naar de foto's.

• 31 Juli 2007 - 10:00

Christel :

Gaaf hoor allemaal! Ben super benieuwd naar de foto's!
    Veel plezier nog!
    Liefs Christel

• 31 Juli 2007 - 11:12

Paul Laney:

Roel,

Great zo'n ontmoeting. Wij hopen hem de volgende reis ook te ontmoeten. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt.

Groetjes,

Familie Laney

• 31 Juli 2007 - 11:31

Narda Schepers:

Een ontmoeting zou echt heel leuk voor jullie groep zijn. Proberen dus.Had toch maae een winterjas meegenomen.Ook leuk de plaatselijke bevolkingin traditionel kleding.

• 31 Juli 2007 - 12:05

Ellen Rose:

Dat is dus ondanks de zware reis allemal goed verlopen. geweldig en dan ook de Dalai lama zien komen. Uit ervaring weet ik hoe mooi de bevolking zich uit dost en hoe belangrijk zo'n bezoek van hem is.
    SHAT wenst jullie een goed vervolg van jullie reis!
    groet,
    Ellen

• 31 Juli 2007 - 12:59

Lilian:

Hoi allemaal,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen!En wat een geluk dat de Dalai Lama nu ook in Leh is,ik hoop dat jullie nog een ontmoeting hebben kunnen regelen.Nog een leuk verblijf in Leh en geniet nog van de laatste dagen in India.
    Misschien krijgen wij met de volgende groep ook de kans om de Dalai Lama te ontmoeten,zou wel leuk zijn.
    Nog even allemaal lekker genbieten en nog veel plezier.
    Groetjes Lilian

• 01 Augustus 2007 - 18:33

Carolien:

He Roel,
    je was hopelijk wel zo verstandig geweest om je plek achter in de bus te verruilen voor een plekje voorin.... ben echt heel erg jaloers; wat moet dat een geweldig mooie dag zijn geweest!!!! tot snel
    Carolien

• 02 Augustus 2007 - 06:15

Erwin En Antoinette:

Ha Roel,
    Goed om te horen dat alles OK is.
    India heeft toch behoorlijk last van de regen. Miljoenen mensen op de vlucht.
    Gelukkig is jullie dat bespaard gebleven.

Bijzonder hoor om de Dalai te zien, mogelijk zelfs te ontmoeten.

Groeten uit B'wijk

• 04 Augustus 2007 - 14:12

Lies:

hee Roel,
    leuk & boeiend om na mijn vakantie jouw (jullie) verhalen te kunnen lezen, ben benieuwd naar de rest! Cu, (hjb) xlies

• 01 April 2008 - 15:54

Petra Schreurs:

Roel, zou jij contact met mij op willen nemen: pam.schreurs@live.nl Betreft evt. plaatsing van jullie interviews in het TIBET nieuws van de SHAT