Koken met sterren - Reisverslag uit Dharamsala, India van baobabunitedladakh - WaarBenJij.nu Koken met sterren - Reisverslag uit Dharamsala, India van baobabunitedladakh - WaarBenJij.nu

Koken met sterren

Door: Roel, Mathijs, Edwin, Dorothe, Marriette

26 Juli 2007 | India, Dharamsala

Zondag hebben wij met onze groep geholpen in de keuken van huis 1. Hier zitten 58 meisjes in de leeftijd van 12 t/m 17.
Onder streng toezicht van de huismoeder werd gekeken wat we toch aan het doen waren. Aan het gelach van de meiden te horen deden we het vast niet helemaal goed, maar uiteindelijk is het toch gelukt om een maaltijd op tafel te krijgen.

We maken de afpraak om de volgende dag terug te komen, en dan zullen wij eens laten zien dat we kunnen koken.

Maandag de inkopen gedaan, en aan het eind van de middag terug naar huis 1.

Op het menu staat een fruitsalade, en pannenkoeken. We hebben banaan, peren, mango en papaya. Dit was in mum van tijd allemaal gesneden, en tot een salade verwerkt. Daarna kwam het moeilijkste. Hoe maak je een beslag voor zoveel mensen??? De koks uit het restaurant van het hotel hadden ons al wat tips gegeven. In totaal hadden we 3 kilo meel, 16 eieren, 6 pakken melk, wat water en suiker. Een mixer kennen ze ook niet, dus het moest op de ouderwetse manier, met de hand dus. Wonder boven wonder is het gelukt om een redelijk beslag te maken.
Het volgende probleem was dat we niet een goede pan hadden om de pannenkoeken te bakken. Uiteindelijk is het gelukt om in twee wokken voor ongeveer 60 personen pannenkoeken te bakken. Ongeveer een half uur later dan dat ze gewend zijn konden we aan tafel. Zo te zien vonden de meeste het erg lekker. Alles was op, en we werden uitgebreid bedankt.

Wederom een leuke ervaring, en letterlijk een kijkje in de keuken bij een van de huizen in de TCV.

• 26 Juli 2007 - 18:34

Ursula:

Ja, pannenkoeken bakken als je geen goede pan hebt, is een hele kunst. Een erg leuk verhaal om te lezen en ik hoop dat ook onze groep zulke leuke ervaringen zullen hebben. Nog een fijn tijd en goede reis.

Groetjes,
    ursula

• 27 Juli 2007 - 11:56

Baobab Reizen:

Ontzettend leuk om de foto's te zien en de verhalen te lezen. Mooie verhalen en leuke verhalen, jullie hebben echt iets bijzonders van deze weblog gemaakt. Mijn complimenten!

We wensen jullie na deze bijzondere dagen in Dharamsala ook een heel mooi verblijf in Ladakh toe!

• 31 Juli 2007 - 12:12

Ellen Rose (SHAT):

Wat een goede gedachte om met Tibetanen iets echt Nederlands te maken en te eten!
    En wat een improvisatie om voor zoveel mensen beslag te maken en te bakken!
    geweldig.
    hartelijek groet,